Turistická informační centra v ČR si zachovávají vysoký standard služeb
Na konci roku 2015 dosáhlo turistické informační centrum na v Praze na Staroměstském náměstí rekordního počtu návštěvníků. Tím byl náramně zakončen rok 2015 v cestovním ruchu v Praze. Turistická informační centra (TIC), jsou certifikována Jednotnou klasifikací TIC a pravidelně procházejí různými kontrolami. Kontroloři využívají metody mystery shopping – tedy hodnocení z pohledu zákazníka – a docházejí k závěru, že kontrolovaná centra poskytují vysoce kvalitní služby.
Počet turistů, kteří navštívili informační centrum na Staroměstském náměstí v Praze, dosáhl na konci roku 2015 rekordních čísel. Celkem 240 tisíc turistů využilo v prosinci služeb turistického stánku, který zde působí již 7 let. Jedná se tedy o rekordní počet návštěvníků od roku 2009.
Nejčastější návštěvníci jsou podle statistik z Velké Británie a USA. Překvapivě se na třetí pozici umístili turisté z České republiky, a dále mezi četné návštěvníky patří Španělé, Francouzi a Italové.
Turistická informační centra poskytují rady, tipy a informace nejen o Praze a jejích památkách, ale také o ostatních regionech a zajímavých místech v celé České republice. V centrech by měl mít návštěvník možnost dostat informace o dobrých průvodcích, případně si rovnou zprostředkovat nějakou vycházku s výkladem průvodce, nebo dostat tip na zajímavou výstavu či kulturní akci, jako třeba plavbu lodí po Vltavě.
Turistická informační centra v ČR mají vysoký standard poskytování služeb. Pracovníci jsou schopni vám velmi dobře poradit, zejména co se týče místních kulturních památek a zajímavých akcí. Tato centra procházejí častými kontrolami, které probíhají formou mystery shopping.
Mystery shopping se zaměřuje na kvalitu nabízených služeb, je organizován agenturou CzechTourism a Asociací turistických informačních center ČR. Průzkum provádí agentura NMS Market Research, která se těší velmi dobré pověsti v oblasti provádění průzkumů. Hodnotil se exteriér, otevírací doba, první dojem, vystupování pracovníků, vybavenost a další doplňkové faktory.
Výzkumy mají několik cílů: v první řadě jde o poskytování zpětné vazby provozovatelům turistických informačních center, ale také o ověření kvality služeb a o zmapování posunu v porovnání s předchozím rokem.
Nejlepší turistická informační centra se nacházejí v Karlovarském, Plzeňském a Středočeském kraji. Průměrný výsledek indexu kvality v roce 2013 je 84%. Průzkumy ukázaly, že nejlépe hodnocen je exteriér, interiér a vybavenost, naopak nejhůře dopadlo vystupování pracovníků.
Zdroj: tisková zpráva agentury CzechTourism, www.czechtourism.cz
Aktualizace: 27.1.2016 RP
Tefonujte na 224 916 485, pište na kurzy@tyrkys.cz, navštivte nás osobně Na Moráni 5, Praha 2
TYRKYS, cesta ke vzdělání a úspěchu na jednom místě - kurzy, zkoušky, semináře
Průvodce cestovního ruchu
Spojený kurz Průvodce cestovního ruchu a region Praha
Místní zástupce cestovní kanceláře - Delegát
Přednášky z historie a dějin umění
Cizí jazyky pro cestovní ruch
Účetnictví a daně pro cestovní ruch