Práva klienta v letecké dopravě
Vybíráte si zájezd? Jakou leteckou společnost zvolit a podle jakých kritérií?
Každá letecká společnost nabízí nepřeberné množství letů, ovšem s odlišnou úrovní služeb. V podstatě základem je vybrat si třídu, a to dle úrovně pohodlí a poskytovaného servisu, přičemž nejlevnější je ekonomická neboli turistická třída (Economy Class), dále pak obchodní třída (Business Class) a nejdražší je pak první třída (First Class).
Dalším bodem je přeprava zavazadel. Zjistěte si, jak u dané společnosti probíhá vč. stanovených podmínek přepravy. Hlídejte si také maximální váhu a rozměry zavazadla, abyste předešli zbytečným komplikacím a vysokým poplatkům.
Při ztrátě či poškození můžete vznést nárok na náhradu škody do 7 dnů (musíte doložit jejich hodnotu) a za zpoždění zavazadla do 21 dnů (na přepážce si vyžádejte potvrzení). Také se informujte o seznamu věc í, které není povoleno přepravovat.
V případě, že je váš let zrušen či zpožděn, vzniká vám v rámci EU právo na ubytování, občerstvení a zajištění náhradní letecké přepravy, a to do výše 600 EUR. POZOR! Nevztahuje se na lety, které byly zrušeny z důvodu nepředvídatelných událostí - počasí, stávky a podobně.
Tefonujte na 224 916 485, pište na kurzy@tyrkys.cz, navštivte nás osobně Na Moráni 5, Praha 2
TYRKYS, cesta ke vzdělání a úspěchu na jednom místě - kurzy, zkoušky, semináře
Průvodce cestovního ruchu
Spojený kurz Průvodce cestovního ruchu a region Praha
Místní zástupce cestovní kanceláře - Delegát
Přednášky z historie a dějin umění
Cizí jazyky pro cestovní ruch
Účetnictví a daně pro cestovní ruch