Asistenční služby v cestovním ruchu
Jazykové znalosti průvodce
Uznání jazykových zkoušek
Nejčastěji kladené otázky
Co obnáší kurzy průvodce
Jízda historickou tramvají
Objednejte si průvodce
Opakování historie a dějin kultury
Přednáška Mladý podnikatel
|
|
Kdo to je delegát ?
Delegát cestovní kanceláře je místní zástupce cestovní kanceláře. Delegáti pracují v oblastech pobytového
cestovního ruchu. Takže při vyslovení slova DELEGÁT nás okamžitě napadne delegát v Tunisu, delegát
v Egyptě, delegát v Řecku, delegát v Turecku atd. ... prostě a jednoduše delegát v létě u moře.
Ale delegát může být i v zimním pobytovém středisku na horách. A hlavně delegát nemusí být jen v zahraničí,
ale i v tuzemsku - jako například v Krkonoších, na Lipně a v dalších místech.
Z uvedeného přehledu vidíme, že škála míst, kde mohou delegáti pracovat je velmi široká.
Co vlastně takový delegát, čili místní zástupce dělá ? Norma uvádí, že delegát cestujícím poskytuje praktickou
pomoc a vyřizuje administrativní záležitosti.
Co se skrývá za těmito slovy, co to znamená?
Při kterých konkrétních fázích pobytového zájezdu se nejčastěji setkáte s delegátem ?
Transfer:
V případě, že na zájezd klienti letí letadlem, tak delegát očekává klienty v příletové hale na letišti. Poznají ho podle
toho, že je označen jménem cestovní kanceláře, u které jste si zakoupili zájezd. Delegát klientům řekne
informaci,
který autobus je určen pro transfer do hotelu.
Některé cestovní kanceláře umožňují zakoupení
individuálního transferu osobním automobilem, takže
pak klientům delegát ukáže, kde je automobil nebo minibus,
který je zaveze do hotelu
Ubytování:
V recepci ubytovacího zařízení (hotelu, apartmánovém komplexu atp.) delegát pomůže turistům při
ubytovávání.
To znamená, že jim poradí, jak vyplnit hotelovou registrační kartu, přeloží rozhovor s pracovníky
recepce (pokud se klienti sami nedomluví) a předá jim klíče od hotelového pokoje nebo apartmánu.
V případě, že klient zjistí, že ubytování neodpovídá tomu, které si objednal a má ho uvedeno v cestovní
smlouvě, okamžitě kontaktujte delegáta. (například klient si objednal pokoj s výhledem na moře a má
výhled do zahrady)
Informační schůzka (infoschůzka)
Nebližší vhodnou dobu po příjezdu a ubytování klienta (nejpozději další den dopoledne) se klienti sejdou
s delegátem, který jim poskytne všechny důležité informace, které se týkají pobytu.
Informační nástěnka
Delegát pravidelně umísťuje informace na informační nástěnce. Tyto informace musí být vždy aktuální a také
musí obsahovat kontakt na delegáta a zprávu o tom, kdy jsou informační hodiny deletáta
Informační hodiny v hotelu
V každém hotelu by měl mít delegát určeny dny a hodiny, kdy bude přítomen. V tuto dobu ho mohou klienti
vyhledat a a delegát řeší jejich požadavky. V případě naléhavé situace (např. vážný úraz, okradení atp.)
poskytne delegát praktickou pomoc kdykoliv.
Fakultativní výlety, program pro volný čas atp.
Delegát nabízí k prodeji fakultativní výlety dle pokynů cestovní kanceláře a také radí klientům, jak mohou
využít svůj volný čas
Řešení nedostatků a reklamací
Pokud má klient jakýkoliv nedostatek ve službách, pokusí se delegát řešit vše na místě a nedostatek
v součinnosti např. s ubytovacím zařízením, restaurací atp. odstranit. Pokud odstranění nedostatku
není možné, sepíše s klientem reklamační protokol. Delegát má právo pouze reklamační protokol
s klientem sepsat, ale vlastní reklamaci vyřizuje cestovní kancelář.
Návrat domů
Delegát turistům poskytuje informace o jejich cestě zpět - např. čas odjezdu autokaru na letiště, čas, kdy se
musí uvolnit pokoje a další důležité informace
Delegát není ani lékař, ani psychoterapeut, ani nosič kufrů ani řidič, ani.... Delegát je profesionální zástupce
cestovní kanceláře, který se stará o to, aby na dovolené vše fungovalo tak, jak má.
Chcete se stát delegátem ? Udělejte si akreditovaný kurz Delegát cestovní kanceláře !
Zpracovala: PhDr. Jolana Kopřiva Myslivcová, ředitelka TYRKYS |
|